Личен съм си лекар…


Сутрин всички на колата, децата на градината, жената на работа и Аз поемам:
Около час на бюрото пред компютъра, Оперативка (ако има такава);
На сутринта всичко се повтаря понякога и през Събота и Неделя и така 8 години!
В резултат на всичко по-горе 2007 год. Тегло 105 кг, (при положение, че до 25 год. не съм надхвърлял 75 кг.) високо кръвно налягане, кр. захар 18, холестерол 8, световъртежи, лесна умора, запъхтяване при не големи усилия! В болницата доктора поклаща глава и цъка с уста – една шепа хапчете и нищо – по-лошо става!

Всичко започна през Септември 2007 год. след срещата ми с Весо! Не го бях виждал 10 или 11 год. Живее в ЮАР и е приел „Кришна съзнанието” за начин на живот и признавам си изненадата ми беше голяма.

Изглеждаше така, както когато го бях видял за последно в средата на 90-те на миналия век и не можех да повярвам, промяната у него е някак странна! Говори бавно, постоянно е усмихнат, учудващо за човека от онези години спокойствие!
Прекарах с този човек не-повече от три часа и на следващия ден………..край вземам се в раце!

Два три пъти в седмицата до „Халката” от паркинга където оставям колата до там 20 мин. Умерено темпо – сега вече 15 мин с бягане където трасето позволява!


Един ден седмично до Карандила пеша (през Халката) 1ч. 15 мин. Равномерно темпо!

Два три пъти в седмицата Фитнес. През останалото време 18 до 50 км. каране на велосипед в балкана разбира се.
За сметка на нововъведените през последните 14 месеца физически занимания и вегетарианската диета отпаднаха другите екстри като алкохол, цигари, тестени изделия и късното оставане на работното място (гледам да не оставам по-късно от 18 часа)!

Сега: Тегло 79 кг, нормално кръвно налягане, кр. захар 5,6, холестерол 4! Чувствам се така, както на 25 год. и все едно цял живот съм живял по този начин……. продължавам да недоумявам защо ли наистина не е било така.

17 thoughts on “Личен съм си лекар…

  1. az we4e znam kakwa iskam da stana kato stana goljama.iskam hubawa kola da me sgazi,a ne njakoi trabant,iskam dobar prezident,da mi postawja i taka wisokijat danak na zenite, a ne njakoi bednjak,iskam mojata strana da se dokaje,a ne 4rez neja njakoi si glupak.Ta da se warnem na dumata-iskam da stana morjak,w eseroto na me4tite.Iskam da naprawja komentar za tosi seit.Ne sam popadala na po interesna straniza ot internet,o6te po malko w Germanija,kadeto oswen:wie geht,s, und danke gut,drugo interesno njama.Kam 4itatelite:;-Ako njakade,njakoga ne6to ini6to wi tormozi i stiska,njamate otgowor,pateka-4etete wsi4ko towa tuk w seita na mitashki i togawa i bez pari 6te ste bogati.;istinanata za jiwota i kak da se preborim s neja.Az na filma se poznah,i osaznah, trudno e,no ozeljah-za 60 te stawa wapros.ei,kakwi 4eda rajdala,rajda i dneska balgarska maika junashka-kato mitashki.aide na kadem.ellis.

  2. Браво! Възхищавам ти се на волята! И аз съм на онова дередже, на което си бил ти – абсолютно същите показатели! Обаче нещо ми се губи волята да започна с фитнеса и с бягането…

  3. Майк Аз изобщо не вярвах, че е възможно! Търсех си оправдания какви ли не. Като видях обаче Веско чашата преля! Не беше мръднал за десет години! Като започнах в началото ми е идвало да се откажа много пъти. Като усетиш обаче първите промени и после не можеш да спреш! Сега един ден ако пропусна (независимо какво: Колело, Планина, Фитнес) имам чувството, че не съм аз – като дрога е! В най марзеливия си ден (докато си почивам) правя по 50 лицеви опори и 100 коремни преси 🙂 Почвай от някъде!

  4. Какво стана с хапчетата? Защото и аз съм на стария ти режим със старите ти показатели.

  5. Митко хапчетата (една камара), които лекарите ми преписваха (естествено всеки лекар различна рецепта) просто не започнах и не пия – с изключения на Сиофор 850 за регулиране на кръвната захар и Липопрес за нивото на холестерола и то само през първите 2-3 месеца! След това на тяхно място в аптечката ми се появи Л-карнитина и Липозана (хранителни добавки към моята фитнес програма). Когато усетя нужда прибавям от време на време и аминокиселини най-вече ВСАА за по-добро възтановяване на организма след по-големи натоварвания!
    Дано съм ти от полза – Успех и знай, че винаги съм насреща за помощ и съвет 🙂 !

  6. Външната промяна е меко казано видима, но какво ще кажеш за вътрешната, Митко?

    Усмихнат ли си през по-голяма част от времето?
    🙂

  7. Интересно колко много неща могат да те накарат да се усмихваш – такива, на които до преди това не си обръщал особено внимание! Да определено промяна има и вътрешна, макар да има още доста какво да се желае, но посоката е вярна Vil вярна е 🙂 !

  8. За захарта извини ме но сигурен ли си ,че е била 18 , защото това си е диабет и много трудно се преодолява само с движение и диета?

  9. Извинен си Теодоси 🙂 И си прав, че си е диабет! При мен нещата явно бяха провокирани от много фактори наведнъж и тези показатели макар и доста високи да са все още овладими?! | Първият ми профил 18, 21, 12, 10 ме стресира повече отколкото можех да си представя! Голямата ми вяра, воля и инат може би ми помогнаха доста. Едвали вече има връщане назад и сигурно един ден червената лампа може да светне пак – дано не. За сега обаче спорта, психиката, по-разумния начин на живот и както не веднъж съм споменавал но явно не всички читатели внимават и много рядко СИОФОРА подържат нивата на кръвната ми захар не повече от 6,5 мах 6,9 а като цяло 4,5 – 5,6 за последните две години – мерея си я постоянно! Борба и борба! Ако се бях вързал да мина веднага на инсулин сигурно се сещаш сега какви примери щях да давам да не дава Господ.

  10. Pingback: Deja vu и с моите житейски тайни! « Преди да полетиш

  11. и аз имам подобен пример, само че със спорт преборих друго нещо. И да, наистина когато човек усети първите промени в тонуса си и въобще, вече не иска да спира. Мисля, че най-важното е човек да започне, а то постепенно се завърта и като не спираш и – то промяната идва. Силно ви препоръчвам книгата на Кенет Купър ‘Нова аеробика’ – вземете си я от Столична библиотека, има я. Можете и да почетете за него, той е лекар-кинезитерапевт, за чийто принос ще трябва да блогна някой ден обезателно и за това какъв обрат доведе системата му при мен. Той е разработил системи за трениране по всички аеробни спортове все едно колко си начинаещ. Харесваш си спорт, преценяваш с тест за кое ниво си и започваш. Уникална система! Неслучайно американските ВВС тренират по нея

  12. Pingback: Моята борба :-) « Преди да полетиш

  13. Pingback: Ръката която люлее люлката « Преди да полетиш

Вашият коментар

