Рицарят на честта!


Родният ми дом преди близо 38 години се намира в Сливен в двора на помпената станция пред завод „8-ми Март” (по-късно чорапена фабрика „Тони“ на мястото на която, след като я събориха се твърди, че ще се строи модерен търговски център)и в близост до фабриката за детски играчки „Сините камъни”. Та тогава имах за съседче едно малко и сладко момиченце Ачето (Сигурно е станала страхотна мацка) ,което когато попитах каква иска да стане като порасне учудена от нелепия ми въпрос ми отговори красноречиво ми Лили Иванова бе ши стана !
Ако сега съм на онази възраст на която бях и тогава и някой зададе този въпрос на мен със сигурност щях да отговоря ми къту Здравко Здравков искам!
Защо ли? Защото Здравко Здравков е от най-земните хора, които се срещат напоследък! Има биография, която спокойно може да се представи под формата на четиво в три тома!
220x1901 Екстремният му начин на живот далеч не започва в Сървайвър Здравко си пада по екстремните изживявания още от ранна възраст – спортните мотоциклети – пазя негови снимки на мотор още от ранният му период в Левски! В Survivor за него най-тежкото изпитание е раздялата с близките – Съпругата му Ирена и тримата им сина – 17-годишния Иван и 10-годишните близнаци Йоан и Павел.
В богатата спортна кариера на Бившия национален вратар дългите раздели не са една и две!
Много време съм бил далеч от семейството и разбира се няма нищо по-ценно за мен от това да бъда до на-близките си хора! сега ми е приятно да сме заедно. Искам да науча децата си да бъдат честни, почтени и да обичат. Въпреки че това в наши дни е много трудно. Не се опитвам да им налагам какво трябва да вършат. Нека слушат сърцето си. Те имат добрината, която аз нося към хората, и се гордея, че са мои синове. Надявам се, че и те се гордеят, че са ми деца.“
Чудесно семейство сме – казва Здравко по такъв начин, че предизвиква искрено доверие, може би защото не парадира с нищо. – Обичаме се, приятели сме и в дома ни цари хармония. Доволен съм, че момчетата ми също ме подкрепиха за участието ми в Survivor.“z_zdravkov11
Баткото и единият близнак имат афинитет към футбола, без баща им да настоява да се занимават със спорт, а другият близнак се увлича по танците. „Животът ни е разпределен между стадионите и залата за танци – смее се Здравко и в гласа му проличава колко много се радва, че вече има време да се занимава с момчетата си.
След като 20 години страстта на Здравко бил футболът, сега той се стреми към други неща. Благодарен е, че спортът му се е отплатил за отдадеността, времето и усилията и сега има финансовата възможност да се наслаждава на живота. Иска да се научи да кара сноуборд, да лети със самолет. Дори изкарал бърз курс по сомелиерство и желае да научи още неща за виното. Обогатява познанията си по английски и се е амбицирал да научи италиански, защото обожава страната и всичко в нея. Обича да чете и се интересува от психология. „Аз съм човек, който с цялото си сърце се отдава на нещата, които прави“ – твърди спортистът. Една от страстите му е музиката и даже се е записал на уроци по китара. „Ако има хора, на които да завиждам, това са музикантите, защото могат да изразят всичко, което усещат, с музиката“, искрен е оцеляващият Здравко.
Днес Здравко заключава: „На света има толкова много неща и човек може да планира каквото си пожелае. Преди си мислех, че футболът е всичко, че целият свят е топката и видиш ли – няма други възможност човек да прави каквото и да било. През това време съпругата ми ме подкрепяше и се грижеше за мен и децата, прави го и сега, като се старае да ни е уютно и приятно вкъщи. Днес съм отворен към новите неща, имам още много какво да науча. Държа в бъдеще да бъда независим – каквото и да правя.“
За бъдещето звездния вратар е оптимист, защото никога не губи вярва в доброто!

Този материал достига до вас и благодарение на списание „Розали“!

12 thoughts on “Рицарят на честта!

  1. Страхотна статия! Аз също много харесах Здравко в този формат, както ми направи и добро впечатление, когато напусна националния отбор, защото не го пускаха да играе. О, да, предполагам, че много ще ми скочат що говоря така, но … то е ясно, че е човек, който заслужава 🙂

  2. И аз харесах Здравко – земен и сърдечен човек и с достойнство.
    А за къщата, в която сте живял – дори си представих и уличката, фабриката за чорапи и си припомних как сме шпионирали какви красиви играчки има във фабриката за играчки. А къде отиваха те?

  3. Да Deni4ero Здравко е Човек, който винаги е бил с високо вдигната глава независимо от изхода на битките, в които е участвал! Нека ти скачат – Здравко е вратар и неговия отскок със сигурност ще е по-голям 🙂

  4. Ей Вили направо ме шашкаш 🙂 ! Още помня мириса на нафта и масло от трансформаторите в двора на ел. централата малко по-надоло по улицата – другия портал… Какви времена?! 🙂 Между другото германския участник в коментарите Risseellis и тя си е белила колената по тези улички преди да заиграе в „Бундеслигата“ 🙂
    Абе както се казваше в една реклама „Събрахме се“ ццц хм!

  5. По принцип аз съм от ЦСКА. 😆 Но има двама левскари, които много харесвам. Единият е мой братовчед, и чувствата ми са пристрастни. Другият е Здравко. Хареса ми статията. Особено ме впечатли интереса му към психологията. 🙂 Малко мъже се интересуват от нея, освен ако не са професионалисти. Ценител на виното – все повече го харесвам този човек. 😆

  6. Мариана аз също имам приятели още не осъзнали се Левскари, които твърдят, че са от цска 🙂 Анатоли е такъв (но му е простено за червения шал, защото е на Liverpool а не на цска)! А такива, като Здравко наистина са за харесване независимо от отбора си!

  7. Няма начин да се осъзная Митко. 😀 Пристрастието към червения отбор ми остана като спомен от баща ми. Това беше любимият му отбор, и единствено на техни мачове ме е водил. Разумът ми харесва Левски, но сърцето ми е при ЦСКА. 🙂

  8. Много ме кефи Здравко, главно защото игра и в „Славия“.

    Оправи си малко синтаксиса и времената в първата част на статията и ще е много готина.

  9. Наистина много симпатичен материал, както вече коментирах и другаде, Здравко беше моят пръв фаворит, именно поради комплекса от качества, които показа, не на последно място от които това, че беше земен и истински. Много лош шанс с тази пневмония, можеше спокойно да е на мястото на Николай. Успех на Здравко и на автора на блога във всичките им бъдещи начинания!

Вашият коментар

