Търкалящи се камъни


Колко от хората в днешно време се чувстват така….!? Има едно твърдение, което слушам от самото си раждане: моите баби и дядовци – мир на праха им често говореха, за това как видиш ли сега времената са трудни и трябва да се ограничаваме от някой неща и да работим повече от възможното ако искаме да имаме нещо! После съм чувал същото от родителите си, от приятелите си, от всяко правителство преди и след 10-ти Ноември, от всеки трньор на националния отбор по футбол провалил поредната квалификация за голям форум и така докато в Индия, Китай, Румъния, Естония хората не спират да работят здраво! Няма фирма в която да съм работил и да не е имала едни и същи проблеми! Колегите се терзаят от едни и същи мъки пред които са изправени и това да не спират да повтарят, колко видиш ли са несправедливо третирани за това, че полагат неистови усилия!

„Прави ми впечатление напоследък колко много хора не се чувстват щастливи на мястото, където работят. Колегите им са гадняри, работата им е скучна или нископлатена, а шефовете – прекалено взискателни, стиснати, деспотични… Какви ли не обяснения съм чувала за оправдание на това как камъкът не си тежи на мястото, защото… другите камъни са му виновни :(“ Този цитат от Поли Козарева (статията от който е според мен задължително всеки трябва да прочете) потвърждава моята теория, че никой от нас не си дава сметка за обективната истина и само имитираме с присъствие! Има разбира се изключения и точно тези хора крепят все така разклатените ни устои! Майк Рам винаги ме е карал да вярвам, че постоянството и ясната цел са рецепта човек да изпитва удовлетворение от това което прави и не на последно място да мечтае да постигне успех защото го прави по собствено желание!

Аз винаги съм знаел какво обичам и често пъти това да се прехранвам с него ме е изправяло пред трудност! Знам обаче и това, че да ги приемам като част от това да успея е и начина да се случи нещото! Хайде най-после да запретнем  ръкави и да вземем теслата в соствените си ръце а не да я оставим в ръцете на хора, който да я размятат безцелно докато ни удари по главата! Топлата вода приятели е измислена отдавна и трябва просто да завъртим правилното кранче! Преди около 20 години една БГ Рап група „AVI MC“ записа една песен, която и до днес е актуална а сигурен съм ще важи и след още 20 години ако все така я караме!

ТЕСЛАТА

Излизаш с момиче изглежда всичко ти върви, 

но свършват ти парите – теслата поеми.

Зарязва те веднага и друг си търси тя

ти гледаш отстрани и се чудиш как така?

 

В много трудни времена живее ме сега.

От всякъде те гони острата тесла

и няма никакво спасение от нея

въздух да поема даже аз не смея.

 

Но някой от хората не вярват на това.  

Не разбират от къде идва тяхната беда.

Но нека да чуят какво ще кажа аз

Теслата е навсякъде, навсякъде край нас.

 

Не бързай те да правите извод от това!

Изводите много са – теслата е една

И чуйте бързо какво ще ви предложа –

навеждайте се бързо преди да се наложи!

 

Преди да успееш да кажеш даже  ааа…   

Полита бързата тесла към твоята глава.

Порязвате дълбоко то се знае,

Основното обаче е, че всеки нехае.

 

А тя е много бърза остра и голяма

и от нея спасение няма, няма няма!

Не подбира тя приятели и врагове

Няма кой това, това да отрече!

   

Теслите са обаче различни категории.

Общо взето свързани с отминали истории.

Тесла от панти века, тесла от нашета ера.

Теслата е с традиции не е родена вчера!

5 thoughts on “Търкалящи се камъни

  1. Митко, не просто съм поласкана заради това, че постът ми се цитира в твоя блог, а направо се радвам, че блог-колеги, които са влиятелни като теб и Майк, реферират поста ми. Така посланието ни ще стигне до повече хора!

    Абсолютно съм убедена, че отношението към нещата, вътрешната ни позиция е основната причина за нашите резултати! Ако искаме да постигнем нещо, имаме всички шансове да го постигнем.

    Не лошата бизнес среда, а нашата народопсихология ни пречи да вървим напред. Надеждата е във всяка птичка – защото в България малко птички трябва да направят пролет.

  2. За това и съм те цитирал Поли! Да търсиш, причините и възможностите в себе си е начина! Всичко тръгва и се случва благодарение на нас самите. Резултата зависи единствено от отношението и желанието ни. Все пак лошата политическа и бизнес среда ние си я създаваме и няма защо да мрънкаме а да се залавяме за работа! Нали така :)?

  3. Митак, доста песимистично ми звучиш. Аз мисля, че ако човек престане да обръща внимание на теслите, ще види, че повечето от тях са нереални – те са измислени, нарисувани, плод на нечие въображение и не могат да те наранят реално, освен ако сам не повярваш на илюзията. Ако ги игнорираш, можеш да продължиш напред. И само онези, които го направят, ще постигнат успех. Другите ще продължават да се крият от теслите.

  4. Aaaa Майки аз не говоря за мен! Никога не съм се крил и това се опитвам да посъветвам приятелите, колегите и подчинените си. Да спрират да мрънкат и да се запретнат! Песента е само пример за това как го отнасяш ако дремеш! Нали знаеш, че нищо не ме плаши и се хвърлям на 100 когато нещо се изправи пред мен 🙂 Опитвам се да давам личен пример и който иска да се ползва от опита ми!

  5. Удивително как точно подобно нещо коментирах в блога ми. Въпросът беше как един мениджър в Бг може да мотивира служителите си да работят с удоволствие? Според мен най-добре това става с личния пример. Всякакви думи, обяснения и обучения идват на втори план. Както и финансовите стимули – ако не се чувствам окей в една бизнес среда, парите няма да ме спрат да си тръгна.

Вашият коментар

